Web Push – pewnie z tego korzystasz, być może nie zdając sobie z tego sprawy. Ta prosta, ale jednocześnie wyrafinowana technologia już od dłuższego czasu znana jest na urządzeniach mobilnych, ale nabiera coraz większego znaczenia również na desktopach. Z tego artykułu dowiesz się czym jest technologia push oraz jakie narzędzia możesz wykorzystać, żeby wdrożyć ją na swojej  stronie www.

Istnieje sporo kanałów komunikacji pozwalających połączyć konsumenta z marką (1:1). E-mail jest tym najbardziej oczywistym. Innym rozwiązaniem są wszelkiego typu livechaty, które są skuteczną formą w sytuacji, gdy nasz użytkownik akurat znajduje się na naszej stronie www. Dodatkowo mamy do dyspozycji social media, które również odgrywają ważną rolę w komunikacji z konsumentem. Do tego możemy dorzucić smsy, które pomimo tego, że są dość starą technologią to nadal w pewnych sytuacjach bywają bardzo skuteczne. Czas dorzucić do tego pakietu web-push.

Czym jest technologia web push?

Po wejściu na stronę, która ma wdrożone powiadomienia push pojawi Ci się komunikat proszący o zezwolenie na wyświetlanie powiadomień ze strony.

Po akceptacji będziesz otrzymywać małe komunikaty, które będą wyświetlane w rogu ekranu komputera lub w powiadomieniach telefonu, bez względu na to czy będziesz znajdować się aktualnie na stronie, której powiadomienia zaakceptowałeś.

Źródło: mobiforge.com

Komunikat taki zawiera do 30 znaków tytułu oraz do 40 znaków treści, dodatkowo może być uzupełniony o niewielką grafikę. Cały obszar powiadomienia jest klikalny i kieruje na stronę docelową. Ot, cała filozofia… w uproszczeniu :).

Jest parę plusów, które powodują, że warto rozważyć web push w swoim biznesie:

  • Notyfikacje push są aktualnie jedną z bardziej angażujących form marketingu bezpośredniego. Powiadomienie pokazuje się bez względu na to, czy aktualnie pracujemy w przeglądarce, czy dowolnym programie komputerowym i znikają dopiero po paru sekundach.
  • Aby wyświetlać powiadomienia nie potrzebujesz adresu e-mail użytkownika
  • Push mają bardzo wysoką dostarczalność. Nie podlegają działaniu wtyczek blokujących reklamy i nie ograniczane przez filtry antyspamowe.
  • Implementacja jest bardzo prosta – wystarczy wkleić kod do strony i skonfigurować wybrane narzędzie
  • Jest to wciąż nowa technologia dzięki czemu łatwiej jest walczyć w tym kanale o uwagę naszych użytkowników.

Poniżej znajdziesz listę narzędzi, które możesz wykorzystać do wdrożenia notyfikacji web push na swojej stronie www.

Narzędzia polskie

PushPushGo

Źródło: pushpushgo.com

 

PushPushGo jest to polska aplikacja, dedykowana dla sektora ecommerce. Poza standardowymi formularzami zapisu, umożliwiają pushowanie formularzy spersonalizowanych, które zwiększają konwersję zapisu. Ponadto możesz włączyć skrzynkę odbiorczą, która pozwala użytkownikom przejrzeć wcześniejsze powiadomienia. Dodatkową korzyścią jest możliwość targetowania swoich kampanii. Możemy samodzielnie tworzyć segmenty użytkowników lub dzięki integracji z IAI-shop lub Shoplo możemy wykorzystać dane zakupowe naszych użytkowników.

WWW: https://pushpushgo.com/pl/

Działa z:

  • Chrome
  • Firefox
  • Windows
  • iOS
  • Linux
  • Android

Podstawowe funkcje/korzyści:

  • Formularze standardowe
  • Formularze spersonalizowane
  • Skrzynka odbiorcza z powiadomieniami historycznymi
  • Segmentacja użytkowników z wykorzystaniem tagów
  • Planowanie kampanii
  • Integracja z IAI-shop i shoplo
  • Dedykowany opiekun
  • Wsparcie 24/7 – chat, telefon, e-mail
  • Elastyczny plan cenowy

Ceny:

  • Plan cykliczny
    • 0,04 PLN / subskrybent
    • Płatne miesięcznie
    • Koszt miesięczny dla 1000 subskrybentów to 40 PLN netto
  • Plan elastyczny
    • zależny od liczby kampanii i liczby subskrybentów.
    • Płatne od wysyłki.
    • Przykładowo jedna kampania dla 1000 sub to koszt 13,97 PLN netto

 

PUSHANGO

Źródło: pushango.com

Pushango to drugie w naszym zestawieniu rozwiązanie ‘Made with love in Poland’ z tym, że nastawione całkowicie na rynek zagraniczny (bez polskiej wersji językowej). Jak to mówią ‚Think global!’. Poza standardowym formularzem zapisu mamy dostęp również do formularzy spersonalizowanych. Niestety zauważyłem, że na stronie pushango niektóre z linków nie działają (np. integracje, social-media, ecommerce), co może być odrobinę niepokojącym sygnałem.

WWW: https://pushango.com/

Działa z:

  • Chrome
  • Firefox
  • Android
  • Linux
  • Windows

Podstawowe funkcje/korzyści:

  • Planowanie kampanii
  • Skracacz linków
  • Analityka w czasie rzeczywistym
  • Segmentacje
  • Targetowanie wg. języka użytkowników i ich urządzeń
  • Szablony

Ceny:

  • Plan FREE – do 500 subskrybentów – $0/miesiąc
  • Plan SMALL – do 5000 subskrybentów – $29/miesiąc
  • Dostępne są również wyższe plany

SalesManago – Web Push

Źródło: salesmanago.com

 

Notyfikacje push są dostępne jako jedna z funkcjonalności SalesManago – kombajnu do Marketing Automation. Dużą zaletą tego rozwiązania jest możliwość zastosowania notyfikacji przy dużo bardziej rozbudowanych kampaniach. Minusem jest to, że jeśli chcemy mieć tylko push, to SalesManago nie będzie dla nas dobrym rozwiązaniem – trochę strzelanie z armaty do muchy.

WWW: http://pomoc.salesmanago.pl/web-push/

Działa z:

  • Chrome
  • Firefox

Podstawowe funkcje/korzyści:

  • Część dużo większego pakietu do Marketing Automation
  • Analityka
  • Planowanie wysyłek
  • Słabo rozbudowane opcje segmentacji i targetowania

Ceny:

  • Trzeba posiadać pakiet SalesManago, a ten kosztuje: od 349 PLN / miesiąc

Narzędzia zagraniczne

PushCrew

Źródło: fatstackblog.com

 

PushCrew to jedno z najpopularniejszych rozwiązań tego typu. Jednym z wyróżników tej aplikacji jest dostęp do API. PushCrew nie ma raczej zbyt rozbudowanych opcji, ale te które posiada działają bardzo skutecznie. Plusem jest również na dostęp do wersji free, która pozwoli poznać narzędzie i zebrać pierwszych subskrybentów.

WWW: https://pushcrew.com/

Działa z:

  • Chrome
  • Android
  • Firefox

Podstawowe funkcje/korzyści:

  • Planowanie czasu wysyłki kampanii
  • Dostęp do API
  • Segmentacja użytkowników
  • Integracja z Joomla i WordPress
  • Analityka
  • RSS-to-Push – informuj swoich użytkowników, gdy coś nowego pojawi się na Twojej stronie

Ceny:

  • Plan FREE – do 500 subskrybentów – $0/miesiąc
  • Plan PREMIUM – do 2000 subskrybentów – $29/miesiąc
  • Dostępne są również wyższe plany

 

OneSignal

Źródło: onesignal.com

 

OneSignal to jedno z niewielu rozwiązań, które jest dostępne za FREE bez żadnych limitów. Posiada podstawowe funkcjonalności, więc na pewno jest to opcja, którą warto mocno wziąć pod uwagę. Gdzie jest haczyk? OneSignal zarabia sprzedając dane do reklamodawców i firm badawczych, więc od Ciebie zależy, czy to jest cena, która chcesz zapłacić za darmowe narzędzie.

WWW:  https://onesignal.com/

Działa z:

  • Chrome
  • Firefox
  • Safari
  • Chrome Apps
  • Windows Phone
  • Amazon Fire
  • Android
  • iOS

Podstawowe funkcje/korzyści:

  • Analityka w czasie rzeczywistym
  • Segmentacja
  • Dostęp do API
  • Dostęp do SDK
  • Testowanie A/B

Ceny:

  • FREE

 

SendPulse – webpush

Źródło: scoop.it

 

SendPulse dostarcza narzędzia do e-mail marketingu, kampanii sms i web push. To co ich wyróżnia spośród innych to wykorzystanie sztucznej inteligencji w algorytmach oraz analityka predykcyjna. Wszystko po to, aby zwiększać open rate naszych wiadomości. Jak to działa w praktyce? Polecam sprawdzić. Podstawową funkcjonalnością SendPulse jest e-mail, a usługa webpush jest dodawana gratis.

WWW: https://sendpulse.com/features/webpush

Działa z:

  • Chrome
  • Firefox
  • Windows
  • OS X
  • Linux
  • Android

Podstawowe funkcje/korzyści:

  • Kampanie e-mail, sms, push
  • Podstawowe formularze
  • API dla deweloperów
  • Wykorzystanie AI
  • Analityka predyktywna
  • Wyświetlenie powiadomień użytkownikom, którzy byli offline i przeszli do online

Ceny:

  • Plan FREE – do 2500 subskrybentów i do 15000 wiadomości miesięcznie
  • Plan miesięczny – od 8.85 EUR za 2500 subskrybentów bez limitu wiadomości

PushEngage

Źródło: pushengage.com

 

PushEngage wyróżnia się możliwością przygotowania notyfikacji, które zawierają więcej niż jeden przycisk akcji, co może być przydatne w szczególności w sytuacjach, gdy chcemy dodatkowo segmentować naszych użytkowników lub potrzebna jest jakaś decyzja użytkownika. Poza tym mamy do dyspozycji całkiem spory pakiet darmowy.

WWW: https://www.pushengage.com/

Działa z:

  • Chrome (desktop, mobile)
  • Firefox (desktop, mobile)

Podstawowe funkcje/korzyści:

  • Zarządzanie wieloma stronami z poziomu jednego konta
  • Na jednym powiadomieniu można umieścić więcej niż jeden CTA
  • Dostęp do API
  • Segmentacja standardowa i GeoSegmentacja
  • Planowanie wysyłek
  • RSS-to-Push
  • Integracja z WordPress

Ceny:

  • Plan FREE – do 2500 subskrybentów
  • Plan PRO –  do 10000 subskrybentów – $29/miesiąc

PushCamp

Źródło: pushchamp.com

 

PushCamp poza obsługą notyfikacji push obsługuje również komunikację poprzez e-mail oraz sms. Poza tym usługa raczej nie wyróżnia się niczym specjalnym. Standardowe funkcjonalności i standardowe pakiety.

WWW: https://www.pushchamp.com/

Działa z:

  • Chrome
  • Safari
  • Firefox
  • Andorid
  • iOS
  • Windows Phone

Podstawowe funkcje/korzyści:

  • Analityka
  • Segmentacja
  • Planowanie kampanii
  • REST API
  • Obsługa wielu języków
  • Możliwość integracji usługi z serwisami zewnętrznymi

Ceny:

  • Plan FREE – do 1000 subskrybentów i 1 mln zdarzeń
  • Plan GROWING – do 10000 subskrybentów – $25/miesiąc

AccEngage

Źródło: http://businessofapps.com

 

Jak sam mówi o sobie AccEngage na rynku europejskim jest liderem w tej dziedzinie. To co wyróżnia tą usługę to obsługa notyfikacji push dla Facebook Messenger. Widzę w tym spory potencjał! Poza tym inne, bardziej standardowe, funkcjonalności są mocno rozbudowane. Jest to z pewnością dobre rozwiązanie dla firmy szukających kompleksowego rozwiązania.

WWW: http://www.accengage.com/

Działa z:

  • Chrome
  • Safari
  • Firefox
  • Andorid
  • iOS
  • Windows Phone

Podstawowe funkcje/korzyści:

  • Obsługa wielu formatów notyfikacji
  • Targetowanie wg. lokalizacji
  • Web Push Facebook Messenger
  • Możliwość integracji z CRMem
  • Analityka
  • Skrypty automatyzujące kampanie
  • Personalizacja
  • Segmentacja użytkowników

Ceny:

  • Brak informacji na stronie, konieczne Demo Request.

LetReach

Źródło: letreach.com

 

LetReach wyróżnia się dość dużą liczbą integracji. Mamy do dyspozycji integracje z systemami CMS oraz e-commmerce. Minusem jest brak dostępnego planu darmowego i nie znalazłem również informacji o demo.

WWW: https://letreach.com/

Działa z:

  • Chrome
  • Firefox
  • Safari
  • Android
  • Mac OS (nie działa na iOS)

Podstawowe funkcje/korzyści:

  • Integracje (WordPress, Drupal, Magento, Shopify, Joomla, tumblr, Blogger)
  • Analityka w czasie rzeczywistym
  • Podstawowe formularze
  • Planowanie kampanii
  • RSS-to-Push
  • Obsługa wielu domen z jednego konta
  • Segmentacja

Ceny:

  • Brak planu FREE
  • Plan STANDARD – do 1000 subskrybentów – $15/miesiąc

Pushify

Źródło: pushify.com

 

Obsługa standardowych formularzy to norma. Pushify chwali się tym, że jako pierwsza platforma wdrożyła usługi o nazwie Facebook 2 Push i Twitter 2 Push. Dzięki nim za każdym razem, gdy opublikujesz coś w socialu Twoi użytkownicy dostaną o tym powiadomienie. Drugą ciekawą funkcjonalnością jest Mobile Number Verified Subscribers. Dzięki niej możemy zbierać od naszych użytkowników numery telefonów, które możemy później wykorzystać przy realizowanych kampaniach. Wygląda to bardzo ciekawie!

WWW: https://pushify.com/

Działa z:

  • Chrome
  • Firefox
  • Safari
  • Android
  • iOS

Podstawowe funkcje/korzyści:

  • Facebook 2 Push i Twitter 2 Push
  • Mobile Number Verified Subscribers
  • Obsługa wielu języków
  • RSS 2 Push
  • REST API, JS API
  • Raportowanie
  • Obługa WordPress i Joomla

Ceny:

  • FREE

 

Jest już dostępnych całkiem sporo case study, które pokazują jak skutecznym rozwiązaniem są powiadomienia push. Jeśli zastanawiasz się nad wykorzystaniem tej technologii to nie pozostaje mi nic innego jak tylko zachęcić Cię do tego.

Moja rekomendacja:

  • PushPushGo – trzeba wspierać nasze rozwiązania! 🙂
  • OneSignal – dobre opcje i jest pakiet FREE
  • Pushify – pakiet FREE i niestandardowe funkcjonalności (notyfikacje social media i weryfikacja numeru telefonu)

 

Czas implementacji na stronie to zaledwie parę minut, a dodatkowo są dostępne aplikacje, które pozwalają przetestować funkcjonalności push bez żadnych kosztów.

Nie ma na co czekać! Daj znać jak web-push sprawdza się u Ciebie na stronie.

Share This